Naar Zamora 6 km

16 mei 2018 - Zamora, Spanje

Na een gezamenlijk ontbijt namen we afscheid van Hanna en Marianne uit Zwitserland   die we al zo’n 14 dagen soms overdag, maar meestal ‘s avonds zagen. We liepen in de heerlijke zon over een asfaltweg naar Zamora, het eindpunt van de camino Levante! We hadden nog thuis, gepraat om nog door te lopen naar Santiago of met de trein naar Santiago en dan nog lopen naar Finisterre ( het einde van de wereld☺️) Maar ja, als je dan 5 weken weg bent van thuis, de benen heel wat kilometers hebben verzet dan kriebelt het toch om weer naar huis te gaan!

Dus... hier in Zamora naar het station geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Morgenvroeg om 7 gaan we met de trein naar Madrid en twee uur later met de trein naar Barcelona. Dan met de metro naar San Cugat waar Dennis(zoon Henk) moest zijn voor zijn werk. Dan naar Riells del Fai waar Dennis woont en zaterdag vliegen we naar vliegveld Beek. En dan na zoveel vreemde bedden ‘s avonds weer in ons eigen bedje!!

De camino Levante, van Valencia naar Zamora 808 kilometer lang, waarvan wij er zeker 725 liepen en de rest met openbaar vervoer hebben gedaan. Terwijl wij hem liepen, ongeveer 14 andere pelgrims gezien en dat is niet veel op vijf weken. De route begon door sinasappelplantages, daarna amandelbomen en af en toe een druivenstruik. Later veranderde het landschap en zagen we veel olijfbomen, gerst en tarwevelden en enorme wijnplantages. We hebben genoten van het mooie landschap, de karakteristieke dorpjes, de bevolking en de Spaanse gastvrijheid, het lopen ( niet bergop😖), de ontmoetingen.........alles!

HASTA LUEGO ESPAÑA !

1. Ben:
    Dat stukje vanaf Barcelona zou ik ook nog lopen. Groetjes Ben
  2. Zef en Ria:
    16 mei 2018
    ‘t Zit d’r weier op. Zo gaot geer weg en zo zeet geer weier trök mit gans väöl kilomaeters in de bein. Geneit van de lètste daag en welkom in de Meulesjtraot. 😍
  3. Marjo Simon:
    Trots op jullie .
    Genieten jullie maar nog even een paar dagen .
    En fijne vlucht terug 😘😘
  4. Ger en Thea:
    Hoi Henk en Ria,

Ut is gedaon, ut is gedaon veur motte noe nao hoes toe gaon......en gank zoewe maar verder. Jullie schreven al, doorlopen, trein of stoppen. Ik kan me voorstellen dat het mooi geweest is voor jullie beiden. Dan is de keus ook gemakkelijk om te stoppen en lekker nog een paar dagen bij Henk zijn zoon door te brengen. Met heel veel plezier hebben Thea en ik jullie belevenissen op de "Levante" gelezen. Fijn dat jullie ze met ons hebben willen delen. Graag willen we zeker jullie andere verhalen horen. Proficiat met jullie camino en tot weerziens. Ger en Thea.
  5. Elly peters:
    16 mei 2018
    Hoi ria en Henk bedankt voor jullie reisverslag jullie hebben genoten wij ook goede thuis reis en ria tot woensdag gaan de voetjes weer van de vloer baj baj
  6. Elsboonhof:
    Ha Henk en Ria.
    Fijn dat we jullie leuke verhalen mochten volgen. Bedankt en groot aplaus voor jullie . Goede terugreis
  7. Marco:
    Goed gedaan 😎😎😘
  8. Cynthia:
    16 mei 2018
    Bin weer trots op uch zoals edere keer. En auch weer blie es ut zoaterdig is, en henkie en la mama dr weer zeen😊.
    De groete aan dennis en tot sjnel. Xxx
  9. Marianne:
    16 mei 2018
    En dan nog alle dieren wat jullie gezien hebben! Chapeau goed gedaan jullie twee ! Jullie kunnen trots op jullie zijn!🎊🎉👍🍀☀️Ik verheug me alweer op volgende week woensdag je te zien ik heb alleen al getracteerd dus dat heb je helaas mis gelopen!hihi tot snel om kom gezond weer terug alle twee!😘🤗
  10. Andre Cannisius:
    16 mei 2018
    Dank dat jullie de belevenissen in Spanje uitvoerig hebben gedeeld met ons allemaal.
    Geniet van de laatste dagen. Doe de groeten aan Dennis en heb een leuke vlucht terug naar Maastricht en tot ziens
  11. Stella en Charles:
    16 mei 2018
    We hebben met veel plezier jullie verhalen gelezen. Soms heel zwaar dan weer spannend of verdwaald🧐🤭
    Maar als alles goed is zien we jullie zaterdag weer in de Molenstraat.
    Hele goede reis en tot snel
  12. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    16 mei 2018
    Ook van ons hartelijk dank voorde mooie verhalen en de belevenis s en. Wij hebben ze steeds met grote belangstelling gelezen. Een dikke pluim voor jullie nog prettige dagen en goede thuisreis.
    Lieve groeten van Jan en Ria
  13. KH Hoving:
    16 mei 2018
    Hartelijke dank voor jullie mooie belevenissen onderweg door Spanje, een hele prestatie deze 5 weken.
    Goede reis naar huis en tot ziens.
  14. Nellie Janssen:
    16 mei 2018
    Beste Henri, alweer een camino op jullie lijst. Chapeau weer knap gedaan. Ook weer veel moois gezien!! Heerlijk om zo samen over de wereld te wandelen en te genieten van de natuur en van mekaar.
    Geniet van jullie zoon en famelie, van de reis en de steden waar jullie nog zullen vertoeven. Goede reis terug en we horen ons snel.
    😘🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️✈️
  15. Tila:
    17 mei 2018
    Hoi ria en henk.het zit er weer op...weer proficiat.geweldig!!
    Ik heb al deze weken weer met jullie "meegereisd",genoten v.d.verhalen en foto's.bedankt.dadelijk fijne dagen bij dennis en dan heel blij weer thuis te zijn...ria ik denk dat we woensdag niet jouw "sokjes" zien.of toch?afwachten.goede reis terug en fijne thuiskomst.liefs tila
  16. Lucienne Fontaine:
    17 mei 2018
    Nog eens proficiat en veel lekkere momenten met Dennis
  17. Lenie:
    17 mei 2018
    Wat een geweldige Camino weer van HARTE PROFICIAT met deze prestatie.
    En danke voor de mooie verhalen en foto's wat zien jullie er goed en gelukkig uit het was super leuk om jullie te volgen nogmaals dankjewel
    en wel thuis.
  18. Wilma:
    17 mei 2018
    Top, klasse prestatie. Blijf genieten, van al jullie avonturen en bovenal van elkaar🍷🍺🧀🥩
    🍀🚶‍♀️🚶‍♂️🎈
  19. Jan Houben:
    Ria en Henk,
    na zo'n mooie Camino Lavante en beslist ook een heerlijk binnenkomen in die prachtige stad Zamora met een bijzondere refugio vrij snel na de brug, welkom thuis!!
    Die zit er op, en TOP van jullie om 5 weken aan de wandel te zijn en heel ruim 700 km. in de benen te hebben. Benieuwd naar de ervaringen, tot ziens. Hartelijke groet Jan.
  20. Bert en Rieni Bremmers:
    12 juni 2018
    Hoi Henk en Ria,Wel een late reactie op jullie mooie Camino
    Heb hem tot ons vertrek naar Straatsburg om te lopen met Bert naar het meer van Geneve gevold.Knappe prestatie met vele nieuwe beleefde avonturen proficiat.Wij zijn gisteren terug na Onze 400 km durch die Schweiz het is erg during maar de belevenis de Zwitserse natuur en mensen waren onvergetelijk
    Heel veel groetjes van Rieni en Bert en tot de Camino aan het wad