San Martin de Valdeiglesias 20+............?????

6 mei 2018 - San Martín de Valdeiglesias, Spanje

Schitterende route vandaag. De etappe voer door bergachtig gebied, geweldige natuur, we genoten echt. We zagen zelfs 4 herten die zo’n 50 m. voor ons met een sneltreinvaart het pad overstaken. Tegen half 12 gingen we picknicken, broodje smeerkaas met cervelaatworst, best lekker en gezellig om dit zo langs het pad op te eten. Tegen 12 uur zagen we het bord San Martin....... nog 8,3 km en dat gaf ons goede moed, we zouden dan tegen 14.00 uur in ons hotel zijn. Maar.......toen ging het behoorlijk mis. Er waren geen pijlen meer😖😖We verdwaalden in het bos. De markering ontbrak en we probeerden het ene na het andere pad, in de hoop het dorpje in de verte te zien. Zo dwaalden we tot na 15.00uur door de bossen totdat we opeens een oefenspoor zagen van een motorcrosser dat langs een smal crospaadje omlaag en omhoog ging en in de verte zagen we huizen. Dus we besloten dat pad te volgen, in de hoop de huizen te bereiken. Het ging stijl omlaag, omhoog en omlaag en weer omlaag. Echt niet gemakkelijk pfff,en dat is het moment dat we denken; als de kinderen ons zo zouden zien. Opeens zagen we in de verte een weg waar auto’s reden. Dat is onze redding  dachten we. En zo gingen we over keienpaden verder omlaag, totdat we aan een hek ( waarschijnlijk voor de herten) kwamen dat ons belette om op de straat te komen. We hebben toen de draad van het hekwerk onder los gemaakt ( de tieners) zodat we er onderdoor konden kruipen. Eerst Ria, dan de rugzakken en dan moest Ria de draad optillen zodat Henk er ook nog onderdoor kon en dat op onze leeftijd pffff). Maar het lukte ons en zo stonden we op de straat..de drukke carretera naar Toledo! Nou wat waren we blij om weer “leven” te zien! We zagen een bord San Martin 5 km. dus aan de slag en lopen maar! Een km. voor San Martin zagen we een tankstation en wat waren we blij om een flesje cola en een flesje water te kunnen kopen daar ......want ons water was op rantsoen😖 Bij het tankstation stopte een jonge man om zijn auto te wassen, wij vroegen hem of we mee mochten rijden naar San Martin en ja hoor maar eerst wilde hij zijn auto wassen maar daarna bracht hij ons, een jonge man uit de Dominicaanse Republiek die in Engeland en Frankrijk had gewoond en nu in San Martin woonde en werkte in Madrid . En nu in ons hotel nog even het verhaaltje, eentje drinken en dan naar bed!

1. Tila:
    6 mei 2018
    Ria en henk.wat een avontuur.
    Ongelooflijk...maar gelukkig goed gekomen.was toch wel akelig hé!!hopelijk slapen jullie nu goed en morgen weer fris en fruitig verder.met goed gemarkeerde wegen...buen camino.liefs tila
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    6 mei 2018
    Blijft het toch nog leuk? Och ja een beetje spanning moet er zijn en zolang het maar licht is......uiteindelijk moet het toch een pelgrimstocht blijven. Een goede nachtrust gewenst en morgen weer lekker genieten. Gr. JAN EN RIA
  3. Mieke Jeurissen:
    Wat een doorzetters.
    Jullie kinderen gaan vast al plannen maken om ooit dezelfde situaties een keer te kunnen ervaren!!
    Want hier deze spannende verhalen lezen vanuit onze luie stoel is wel even anders dan de werkelijkheid .
    Hopelijk morgen een goede start, en weinig hindernissen onderweg 🤓🚶‍♂️🚶‍♀️🚶‍♂️🚶‍♀️
    Succes en liefs vanuit een zonnig Geleen
    Herman. Mieke.
  4. Agi Toth-Varga:
    6 mei 2018
    Wat goed, dat jullie nog steeds zo slank zijn als een den, anders was toch moeilijk om onder de heg door te kruipen.
    Dat jullie nog veel leuke dingen mee mogen maken. Succes.
    Lieve groet. Ági
  5. Marianne:
    6 mei 2018
    Het wordt nog een heus avontuur met jullie twee wel op blijven letten he! Geen gekke fratsen meer hoor!
  6. Elsboonhof:
    7 mei 2018
    Wat een spannend verhaal zeg. Maar jullie zijn niet te verslaan. Klasse,!!
  7. Stella en Charles:
    7 mei 2018
    Heel veel bewondering voor jullie. Ongelofelijk wat jullie meemaken en doen. Petje af
  8. Leny:
    7 mei 2018
    Jullie kinderen zullen denken,die "oudjes "van ons,dat zijn me toch een doorzetters,die zijn niet voor één gat te vangen ! 👍👏
    Groetjes,Leny
  9. Lenie:
    Sow...!!!
    Spannend verhaaltje de natuur en het zonnige humeur maakt natuurlijk veel goed en dan is het goed rusten als je aankomt geniet van jullie avond.
    Lieve Groetjes vanuit de Heibloem
  10. Paul:
    Hoi Ria en Henk,
    Tsjonge...jonge,
    Wat een spannende dag....en dan toch weer de "bewoonde wereld bereiken"....
    Dat is dan weer een zucht van verlichting!
    Deze spanning hoort bij het echte Pelgrimeren. En dan....als alles weer goed is...dat heerlijke pilsje op een terrasje!
    Weer veel succes op jullie veredere tocht.
    Vr.groet uit Gebrook,
    Paul.
  11. Raymond en Saskia:
    7 mei 2018
    Jeetje lieve Henk en Ria wat een avontuur! Daar staan jullie toch maar weer mooi aan samen. Knap hoor en fijn dat alles goed is afgelopen.
  12. Marco:
    8 mei 2018