Albacete 16 km

22 april 2018 - Albacete, Spanje

Vandaag een gemakkelijke etappe naar Albacete. Een tocht van ongeveer 4 of 5 uur. In het begin was het even klimmen maar daarna vrijwel vlak terrein door een woest en onverzorgd landschap. Overal lagen hopen stenen grond, je had het gevoel alsof dit gebied nog “gecultiveerd” moest worden. Weer eenzaam zoals zoveel andere dagen, je komt niemand maar dan ook niemand tegen. Tegen 10uur zagen we Albacete al in de verte liggen, maar dan ben je er nog lang niet. Om 13 uur liepen we de stad in, pakten in een cafetaria koffie en een boccadillo en de vriendelijke kelner wees ons de weg naar het hotel. We hadden vandaag lekker de tijd om de stad te verkennen en een beetje te relexen.  Ook moesten we ons voorbereiden voor morgen, daar in La Gineta, zo’n 20 km verder geen overnachtings mogelijkheid is.Maar hoe we dat oplossen horen jullie morgen, adios amigos!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Zef en Ria:
    22 april 2018
    Tip óm ein sjlaopplaatsj te vènje : biej de pesjtoor langsgaon 🤪
    Succes 🍀
  2. Paul:
    Hoi Ria en Henk,
    Een slaapplek voor morgen .
    Er zal op de plaats van bestemming wel een parkje zijn.
    In Hide Park en Bois de Boulogne overnachten tenslotte ook vaak pelgrims....:) :) :)
    Groet. Paul.
  3. Astrid Wensing:
    Hoi Ria en Henk,
    Dapper dodo’s zijn jullie en heb bewondering voor jullie enthousiasme, doorzettingsvermogen en motivatie.
    Ik heb een week in het Ierse land doorgebracht , niet lopend maar...... ben 6 dagen door kennissen rondgereden, die mij allerlei gebieden hebben laten zien van : wijds, vlakke, berg- en heuvelachtige landschappen met overal prachtig bloeiende gaspeldoorn struiken( lijkt op brem), Atlantische zee met de cliffs en rotsen in de zee, waardoor ruig, hoog opspattende golven tot ver in de zee te zien waren en o.a. het pittoreske vissersplaatje Dingle in het zuidwesten van Ierland. Helaas regende het die dag.!!!
    Zeer weinig verkeer, je kunt daar bij wijze van spreken “ blind “ rijden.
    Hoe is het met je heup? Heb je hem “ los gelopen” ??
    Veel succes met jullie tocht en keep smiling.
    Lieve groet van Astrid
  4. Marianne:
    Succes dappere helden!
  5. Elly peters:
    23 april 2018
    Goedemorgen Henk ria goed geslapen vannacht weer flinke km voor de boeg maar dat komt goed na al die km in de benen hopelijk goed weer hier schijnt de zon adios amigos wat genieten wij van jullie reis
  6. Bea beumers:
    23 april 2018
    Hallo Ria en Henk, ik stuit toevallig op jullie blog, waw jullie zijn weer ongerwaeg. Wat top, een km of 750 te gaan, en misschien meer ?? Ik ben stinkend jaloers op jullie, heb ook weer zoveel zin om te vertrekken, maar ja helaas, soms ook werken. Twan Wijnen een kennis van mij is nu ook onderweg zoals jullie natuurlijk weten, hij was ook bij jullie op bezoek ter voorbereiding. Ik volg jullie op de voet en wens jullie heel veel succes en wandelplezier,