Naar Almansa 27 km

18 april 2018 - Almansa, Spanje

Om acht uur vertrokken uit het hostal waar de bazin gisteren wel correct maar niet zo vriendelijk was in tegenstelling met haar man die het ontbijt verzorgde en vriendelijk en snel ons de koffie bracht, ik Ria moest even denken aan Louis de Funes die ook altijd zo zenuwachtig snel deed. In ieder geval toen we vertrokken bracht hij ons naar de deur  en gaf Henk een hand en mij (Ria dus) twee kusjes waarop ik altijd zeg; in Hollanda tres😀😊 ( drie). We vertrokken vol energie in de benen! Heel even nog wat olijfbomen en heel mooie vergezichten.  Daarna kwamen de heuvels😖O, wat heb ik daar een hekel aan maar gelukkig ging het allemaal redelijk langzaam omhoog. Eindeloze grindpaden waar geen einde aan kwam, rechts van ons de hoge snelheidstrein en links de autoweg en de boemeltrein. Verder geen bomen meer, wel veel grasvelden ( of dat hooi is?). En veel windmolens om stroom op te wekken. Zo’n 10 km voor Almansa zagen we het stadje al liggen, aan de voet van een “Tafelberg”, maar wat duurt het dan nog lang. De benen voelden als lood, de rugzak werd steeds zwaarder en de zon werd te heet en onze pauzemomenten werden frequenter. Aangekomen in Almansa ploften we op het eerste terras neer om even bij te komen, en o, dat gevoel als je moe bent en je bent op plaats van bestemming, pfffffffff!!!!!Na het vinden van ons hostal ff douchen, een wasje en dan naar het centrum voor een pilsje of zo☺️en ons verhaaltje schrijven! Lieve mensen, tot morgen oftewel hasta mañana😘

1. Mieke Jeurissen:
    Hier ben ik weer !!!
    Een beetje verwarrend, maar het is me GELUKKIG weer gelukt om jullie reisverhaal te ontvangen.
    Je telefoontje vanmorgen was een leuke verrassing, waardoor ik “mijn dansmaatje” bij het optreden minder miste. Een hele gezellige middag met elkaar.
    En jullie maar zwoegen om plaats van bestemming te bereiken, natuurlijk zeeeeer voldaan bij aankomst.
    Jet heeft ook gevraagd of jij de mogelijkheid hebt , haar weer toe te voegen bij de mailinglijst.
    Voor morgen verder genieten van de nieuwe uitdagingen👍🍀
  2. Andre Cannisius:
    18 april 2018
    Ook hier is het lekker weer en dat de hele week.
    Morgen zou het zelf 28 graden worden.
    Dat is toch wel warm om met bepakking te lopen.
    Veel plezier verder op jullie tocht door Spanje
  3. Ria Cuijpers:
    18 april 2018
    "Chapeau" voor jullie prestaties.
    Geniet er van en nog veel wandelplezier. Groetjes Ria Cuijpers.
  4. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    18 april 2018
    Hoi Henk en Ria, terwijl jullie aan het zwoegen waren met wandelen, hebben wij "peentjes" gezweet met dans optreden, maar....het was net zoals bij jullie ook wij hadden succes. Iedereen tevreden en de buit is weer binnen.
    Tot morgen. JAN en Ria
  5. KH Hoving:
    18 april 2018
    Moedig hoor élke dag met frisse zin weer een nieuwe uitdaging. Vanmiddag de dansgroep bewonderd in hun mooie kleding. Ze hadden het ook best warm. Veel succes morgen.
  6. Bert en Rieni Bremmers:
    18 april 2018
    Sjonge jullie hebben een goed tempo in de Benen chapeau voor de afstanden die jullie bijna iedereen dag lopen.Blijf genieten van alles wat op je weg komt en Blijf gezond.Leuk om jullie te volgen genieten een beetje mee.
    Buen Camino en ultra van Collegapelgrims Bert en Rieni
  7. Marianne:
    19 april 2018
    Ja ik ben het met die andere eens jullie hebben een flink tempo erin hopelijk breekt het jullie niet op! Ben lief voor je kostbaar lichaam en neem genoeg Pauze het zou zonde zijn als jullie vroegtijdig moeten afbreken! ( sorry als ik jullie zou ontmoedigen dat is niet mijn bedoeling! , ben gewoon voorzichtig)
  8. Nellie Janssen:
    19 april 2018
    Echte camino doorbijters. Heerlijk dat verdiende pilsje na gedane arbeid. Dat is het zeker als het zonnetje hoog aan de hemel staat.
    Fijn dat het jullie goed vergaat.
    Na twee dagen kust ben ik het binnenland ingedoken. Ook weer fijn mooie mensen in Portugal. 😘🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️
  9. Anny en Hans.:
    19 april 2018
    Hallo Ria en Henk, aeve ein reaksie oet Zitterd. Nou dat is ein pittig verhaol, mèr waal Sjoon waer en ein koud pilske op ‘t ènj deit wònjere!
    Gaot zo wiejer mèr dènk aan de gezòndjheid, ”Nim euch ZEIT und nicht das Leben”. In Munstergelaen waor gister alles okè mèr waal werm.
    De còmplemènte oet Zitterd!