Alzira 26 km

14 april 2018 - Alzira, Spanje

Om 800 uur gingen we op pad voor deze voor ons best lange tocht. We moeten er nog even in komen! Het was bewolkt maar na een paar uurtjes kwam de zon en werd het warm. Morgen zou het ook mooi weer worden, broek afritsweer? De route liep hoofdzakelijk door sinasappelplantages, sommige bomen hadden nog oude vruchten eraan hangen, andere hadden een touw om de takken zodat de boom smaller zou groeien en weer anderen hadden de takken aan de grond vast gemaakt zodat de bomen breder werden, welke theorie hier achter zit? Ook velden met appels, uien, aardappels en artisjokken. Allemaal asfaltwegen! Het voordeel daarvan is dat je goed om je heen kunt kijken zonder te struikelen over een kei(tje)! Om 10.30 uur kwamen we in Almussafes waar men ons stuurde naar een restaurant naast het zwembad en dat was een schot in de roos! Een goed ontbijt kregen we daar, we aten brood, spek met ei, dronken koffie en Henk nam nog een cola en dat alles voor de prijs van kop af €10,00. En het smaakte voortreffelijk. Hierna ging het weer uren verder door agrarisch gebied. Soms stopte een auto om ons “buen camino” te wensen, dan weer een boer op een traktor of enkele sportfietsers. Tegen half 5 arriveerden we in ons hotel, bekaf (Ria een blaar) maar wel voldaan. We hebben een mooie kamer met balkon waar inmiddels onze was aan de waslijn bengelt.

1. KH Hoving:
    14 april 2018
    Prachtig lijkt me dát een wandeling langs de sinaasappel bomen
    Morgen veel succes maar dan zonder blaren.
    Groetjes sienie
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    14 april 2018
    Arme jij . Ja het is uiteindelijk een "pelgrimstocht" ! (Sorry)
    Succes verder. JAN EN RIA
  3. Marianne:
    Goed gedaan jonges!! chapou👍👍👍👍🍀🤗
  4. Agi Toth-Varga:
    Hoi Henk en Ria,
    Jullie doen het toch erg goed! Succes morgen ook en ook voor de rest. Ági
  5. Ben:
    14 april 2018
    De vuile was buiten hangen kan je hier ook doen. Groetjes Ben
  6. Stella en Charles:
    15 april 2018
    Dat was dan een prachtige tocht met mooi weer. Wat wil je nog meer.
    Ria nu even een “blaartje” wegwerken en dan weer op pad.
    Veel plezier.
  7. René en Elly:
    Geniet weer van de reis
  8. Andre Cannisius:
    15 april 2018
    Olijven bij het ontbijt lijkt me toch niet zo lekker op de vroege morgen.
    Veel loopplezier de komende dagen en hier wordt het ook mooi weer.