Gotarrendura 24 km

10 mei 2018 - Gotarrendura, Spanje

Om half 8 verlieten we een regenachtig Avila. Vandaag een vrij vlakke etappe door een vrijwel onbewoonde streek. Na 3,5 km liepen we door een stil dorpje waar ook echt niets te krijgen was,  en na 12 km kwamen we in Cardeñosa waar we brood kochten voor onze picknick. Hierna alleen nog maar heideachtig gebied dat vol lag met rotsblokken. Je vraagt je af waar ze vandaan komen. Om 14.00 uur waren we in Gotarrendura, in onze gids staat dat hier 110 mensen wonen. Maar er is een herberg waar we kunnen slapen en netjes ook, gelukkig konden we een eigen kamer krijgen. Er is een bar en de kasteleinsvrouw kookt voor de pelgrims. Nu zitten we op de straat naast het café, dit kan hier allemaal, hier woont bijna niemand en de weinige mannen die hier wonen zitten nu het café.

1. Marianne:
    10 mei 2018
    Hopelijk hebben jullie niet de hele dag regen gehad! Hier is het gelukkig droog gebleven! En... we hebben weer goed gesloopt de buitenmuur gedeeltelijk gesloopt speciaal voor ons koosmeesfamilie hebben we een stuk laten staan want hij is al aan het voeren de kleintjes hebben al veertjes, ze moeten nog ongeveer een weekje! Ondanks dat de grijper druk bezig is met slopen op één meter afstand blijven ze gewoon door voeren zo dapper en ik maar zenuachtig ( bang dat ze de moed opgeven!)
  2. Nellie Janssen:
    10 mei 2018
    Hallo Henri, het gaat jullie goed af.
    Als je kunt als er eten wordt gekookt en je kunt slapen je hebt je natje en droogje wat wil je nog meer.
    Ultrea het gaat hoed met jullie. 👍
  3. Lenie:
    10 mei 2018
    Leuk verhaal, en geweldige foto's jullie zien er goed uit niks van te zien dat je gisteren gevallen bent ( of zitten de blauwe plekken onder je kleding )
    Wij zijn benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes
  4. Andre Cannisius:
    10 mei 2018
    Die foto met de stadsmuur komt me bekend voor.
    Heb ik gezien bij de Vuelta enkele jaren gelden en maakte een grote indruk op me.
    Tussen haakjes Henk Roda jc heeft gelijk gespeeld tegen Almere voor behoud in de eredivisie. Zondag gaan ze weer verder en dan is het erop of eronder.
    Verder veel plezier onderweg.
  5. Elly peters:
    11 mei 2018
    Hoi ria en Henk na regen komt zonneschijn schijn hier schijnt ze ook vol goede moed weer verder falderie faldera zing je maar heel veel succes lieve gr ellie jac