Maqueda 10 km + Almorox 23 km

5 mei 2018 - Almorox, Spanje

In verband met een slaapplaats moesten we vandaag in Almorox zien te komen. De hotelbars inTorrijos regelde vervoer voor de eerste 10 km tot Maqueda. Om 8.00 uur kwam de wagen aangereden en de man stapt op Henk af en zegt “Santiago”, waarop Henk zegt, “ no, a Magueda”. Dan zegt de man, mi nombre es Santiago en dan zegt Henk lachend “soy Hendrikus”.😀😄. Om half 9 begint onze wandeling dus in Maqueda en het werd een mooie tocht. Door het groen, links korenvelden zover je kon kijken, rechts velden vol met erwten, voor ons doemden de bergen op. Prachtige uitzichten en een ongelooflijke bloemenpracht in alle kleuren. Tegen 11.00 uur kregen we een probleem, het pad was weg, wel was er een enorme plas water. Wat nu? Dus Henk schoenen uit en broekspijpen opgestroopt en erdoor. Daarna kwam hij terug om mijn rugzak te pakken en daarna (de ridder ) om mij te helpen door het glibberige water brrr.  Er was geen andere mogelijkheid. Tegen half 1 arriveerden we in Escalona, een leuk dorpje waar we op een terras 4 Hollanders ontmoetten. We kwamen met hen aan de praat en ik ( Ria) vroeg waar ze vandaan kwamen, dat bleek dus Hengelo te zijn! Het waren Tukkers en ja dat is toch mooi want mijn vader kwam uit Enschede dus ook een Tukker! Toen vroeg een van de dames waar wij vandaan kwamen en toen we Munstergeleen zeiden zei ze; o, dat ken ik, daar woont mijn manager van  Enexis, nou dat bleek Patrick, onze overbuurman te zijn. Wat een leuke ontmoeting! We hebben meteen een foto gemaakt en naar Patrick gestuurd! Voor de laatste 8 km kregen we te maken met de hitte. Het voelde als 30 graden en geen schaduw en vermoeid als we waren arriveerden we omstreeks half 4 in ons hotel, dronken een heerlijk glas bier, even opfrissen en daarna “menu del dia”. Hasta mañana!

1. Stella en Charles:
    5 mei 2018
    Dat is dan toch heel toevallig een collega van Patrick. Zo maken jullie wel vanalles mee.
    Heel leuk jullie verhalen. Veel loopplezier nog en groetje
  2. KH Hoving:
    5 mei 2018
    Dat is het leuke van een voettocht je komt van alles tegen leuke dingen en vervelende zaken.Ook bekende mensen is dan heel fijn.
    Een prettige wandeling morgen wensen we jullie door een mooie omgeving.
  3. Andre Cannisius:
    5 mei 2018
    Ook wij hebben genoten van een mooie bevrijdingsdag
  4. Elly peters:
    6 mei 2018
    Hoi ria en Henk wat heerlijk toch frisse voeten hou ook je hoofd maar koel met zo'n hitte leuk bekende te ontmoeten hier is het ook warm drink maar veel gaan wij ook doen fiets tocht maken tot de volgende keer maar weer lieve gr ellie jac peters
  5. Marianne:
    6 mei 2018
    Mijn god wij hebben vandaag 9 km met onze buurtvereniging gelopen 3 pauzes gehad een keer limonchello, een keer koffie en vlaai en een keer twee bollen ijs dat noem ik pas wandelen!
    En vanavond moe en voldaan naar bed het is maar wat je gewend bent😝🤗🎂☀️☀️☀️☀️☀️☀️👍En we hadden 25 graden!
  6. Lucienne Fontaine:
    8 mei 2018
    Écht avontuur reis wat een kerrel hé mijn neef