Mora 25,3 km

1 mei 2018 - Mora, Spanje

Vanuit ons hotel Posada wat mooi was, niet duur maar een verschrikkelijke beheerder had,hij zat aan de receptie in trainingsjack, jammer maar ja😏☺️ We hadden vandaag de keuze route A zonder dorp dus zonder cafeetje of route B met café dus wij namen?? B natuurlijk. Het eerste gedeelte van deze etappe voert over een rechte grindweg over een lengte van zo’n 13 km tot in het dorp Villanueba de Bogas. Je ziet alleen maar die rechte grindweg voor je en links en rechts agrarisch gebied of boomgaarden en dat blijft zo gedurende meer dan 3 uur. Op het einde hadden we het echt ermee gehad en we waren dan ook blij toen we om 11 uur in het dorp arriveerden. We bestelden koffie en een “madalene” (een soort cake) bij een potige kasteleinsvrouw die zich zelf voor de gezelligheid maar meteen een sigaret opstak en de enige aanwezige klant deed maar wat te graag mee. Maar ja....schijnbaar nemen ze het hier niet zo nauw met de regels. We vervolgden onze tocht voor de laatste 12 km en we werden beloond. De streek werd heuvelachtig en de paden voerden al kronkelend door mooi bergachtig gebied. Langs de paden mooie velden met kleurrijke bloemen en in de verte staken de groene olijfbomen prachtig af tegen de rood-bruine aarde. Fantastisch, hier doe je het voor! Om 15.00 uur arriveerden we bekaf in Mora, hostal opgezocht( wel schoon, zeer slecht! Een veredelde herberg. ) en daarna iets gaan eten in een plaatselijk restaurant. Dan snelle douche en verhaaltje schrijven , nog ff naar het centrum en dan op tijd naar bed! Morgen maar 20km en dan bussen......joepie!!  Hasta mañana!

1. Marianne:
    1 mei 2018
    Het ziet er wel heel mooi uit daar fijn dat jullie ook nog wel genieten want daar doen jullie het toch voorhasta manâna
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    1 mei 2018
    Om jaloers op te zijn. Maar wij hadden vandaag ok een mooie wandeling in de buurt van Nuth/Grijzegruben. En....we werden beloond met een stuk heerlijke vlaai en een lekker ijsje!
    Veel wandelplezierl Jan en Ria
  3. Tila:
    1 mei 2018
    Hoi ria en henk.weer beloond na minder begin v.d.dag prachtige omgeving.geweldige luchten..magnifique foto's..en jullie genieten.nog even en dan heerlijk,vrije dag in TOLEDO.hebben jullie
    verdiend..!! liefs.tila.
  4. Marco:
    👍🏻😘
  5. Andre Cannisius:
    1 mei de dag van de arbeid
    Jullie hebben noeste arbeid geleverd vandaag