Quintamar de la Orden 23,5 km

28 april 2018 - Quintanar de la Orden, Spanje

Om kwart voor 8 op pad samen met onze inmiddels “pelgrimvriend” Jochen, die we vanmorgen in de “ontbijtbar” troffen. Het was licht bewolkt, eigenlijk fijn wandelweer. Tegen 11 uur arriveerden we in El Toboso, waar we in een bar spek met ei aten. Ongelooflijk hoeveel wijnbouw er in deze streek is. Zover je kijken kunt, overal druivenranken, het ene veld ziet er gelekt uit, op het andere moet nog geploegd worden.Het leuke is dat je bij het menu del dia ook de wijn van het dorp krijgt geserveerd! Een rustige streek om te lopen met maar heel af en toe een tractor die op ons pad rijdt. In de verte zagen we Quintamar de la Orden al liggen, maar dan moesten we nog bijna 2 uur lopen voordat we in het centrum waren en dan denk je waar zijn alle mensen, het is er doodstil, maar in ons hotel aangekomen met restaurant zie je daar toch leven in de brouwerij! We hebben een kamer met balkon, de was hangt op en nu gaan eerst eentje drinken beneden! Daarna gaan we het stadje verkennen en kijken waar we morgen heen lopen en overnachten!  Nog een paar dagen en dan zijn we in Toledo, we overwegen om daar een extra dagje vrij te nemen.

Lieve mensen, “Hasta luego”.

1. Marjo Simon:
    28 april 2018
    Tots op jullie .
    Super wat jullie weer allemaal mee maken .
    En genieten .
    Groetjes Guus en marjo xx