Naar San Bartholeme de Pinares, 16 km

8 mei 2018 - San Bartolomé de Pinares, Spanje

Nou,nou, hier zitten we dan op het balkonnetje dit verhaaltje te schrijven. Pffff wat was Ria moe toen we hier aankwamen. Het beloofde een pittige dag te worden vandaag. We vertrokken om half acht, over smalle rotspaden anderhalfuur omhoog, van 750 tot 1250 mtr. hoogte. Om 9.00 uur waren we boven en passeerden we de pas “Puerto de Arrebatacapas”. Wat een schitterend uitzicht!  Daarna liepen over een soort plateau, een vlakke heide en dat liep lekker. Na een poosje moesten we een beek oversteken en daar ging het mis. Arme Ria, ze gleed over een gladde steen hup....de beek in en ze trok al gillend Henk bijna mee. Rustig bekeken we hoe we hier het beste uit konden komen en jawel hoor, Ria welliswaar met natte voeten, maar we stonden aan de overkant. Even alles verzorgen en weer verder. De laatste 4 km voerde over de “carretera”, een geasfalteerde weg. Om 14.00 uur waren we in ons hostal met slechts 4 kamers en die waren alle vol. Wij hadden geluk, maar twee andere pelgrims werden teleurgesteld. Heel erg als je na een lange vermoeiende wandeling geen overnachtingsplaats vind. Morgen naar Avila 28km bergop, dat gaan we niet lopen maar dat zien we morgen wel!

1. Els boonhof:
    8 mei 2018
    Maar Ria toch...Je kunt ook douchen in plaats van je te wassen in de beek😎😎😎
    Succes verder en groetjes van ons.
  2. Astrid Wensing:
    8 mei 2018
    Hè gut, wat vervelend nou, .....wilde Ria vandaag eigenlijk een " wit voetje" halen..... wordt het een
    " nat voetje... "!
    Ik heb bewondering voor jullie hoor!
    Kilometers heb ik ook gemaakt de afgelopen week en vandaag... maar dan in de tuin. Lig nu sinds 5 minuten ook gestrekt na 6 uur noeste tuinarbeid...!!!!
    De komende tijd zal ik nog meer aan jullie denken als ik lui zit te wezen op de camping ( ha, ha)
    Succes lieve mensen, nog even vollhouden.
    Liefs, Astrid
  3. Mieke Jeurissen:
    8 mei 2018
    Prachtige foto’s, maar waar is de foto van de “ gevallen vrouw”
    Maar Ria is vast niet voor een “kleintje” vervaard!!!
    Dus hoppekee op........en meteen weer verder, maar daarbij is ene “Henk” in de buurt natuurlijk ook wel handig.
    Lekker slapen........en gezond weer op
    Liefs,
    Herman. Mieke.
  4. Piet en Bertie.:
    8 mei 2018
    De foto's zijn heel mooi. Daar kun je best van genieten. Ik heb altijd de eigenaardigheid dat ik ga rekenen. 16 km in 6,5 uur. Laat moet toch een zware klus zijn geweest. Morgen weer een dag. 28 km die jullie niet (helemaal) gaan lopen. Morgen gaan we kijken welke beslissing jullie hebben genomen. Primair geldt dat deze plezier moet opleveren. Daar gaat het uiteindelijk om. Dus: veel plezier verder en groeten.
  5. Elly peters:
    8 mei 2018
    Hoi ria Henk dat was even klunen maar de schelp komt al inzicht volhouden maar en frisse voeten is toch ook lekker met dat warme weer wel mooi daar foto's zij geweldig wij gaan ons weer uitleven bij het dansen best wel warm adios amigo
  6. Brigitte:
    8 mei 2018
    Nou nou,nou zeg, wat een avontuur weer, maar heel begrijpelijk, dat je pap mee trekt, de beek in...zou ik ook doen,hi; hij weet toch altijd overal een oplossing voor,he;-)).Idd, super mooie foto's en prachtige vergezichten! Wat zullen jullie je vrij voelen, in de natuur; heerlijk en geniet er vooral van! Nu, lekker een cerveca en een vino tinto, dan lekker schloape en morgen weer op pad.Bon Camino!
  7. Tila:
    8 mei 2018
    Ja ria..oppassen met UITGLIJDERTJES. haha...nu uitgerust denk ik.morgen naar AVITA.ik zou bergop overslaan en bergaf genieten.we horen het wel.ik zit lekker onder de luifel thuis te eten met vino.hmm.in VILLAMIL..(weet je nog?)grt.ook dappere henk.
  8. Marco:
    Good bezig 👍🏻😎
  9. Wilma:
    Ha pelgrims,
    Het is overduidelijk n echte camino, bijzondere belevenissen met gelukkig goede afloop. Hele ervaringen en dat met jullie leeftijd, klasse hoe jullie ervoor gaan, bewondering.
    Ervaar alle beproevingen en bijzondere natuur en ontmoetingen.
    Jullie worden op de voet gevolgd 😉🍀🚶‍♀️
  10. Lenie:
    8 mei 2018
    Nou zeg dat is een pittig dagje geweest vandaag , misschien morgen maar eens een pas op de plaats doen. Heel veel sterkte voor straks lekker slapen 😴 Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal🍀🚶🏻🚶‍♀️🌹
  11. Marianne:
    8 mei 2018
    Hopelijk was het een onschuldig slippertje! Heb je je geen pijn gedaan?
  12. Stella en Charles:
    9 mei 2018
    Wat een ervaring hè Ria. Maar Henk staat toch altijd voor je paraat.
    Dat was wel een hele pittige tocht. Hebben bewondering voor jullie.